vineri, 30 iulie 2010

Frunză verde de dai / n-ai. N-ai ce-i face.

Cred că aţi aflat povestea pînă acum, nu mai insist, România şi-a dat din nou cu tesla-n coaie. Pe bani mulţi, bine-nţeles - iote cum arată furăciunea de 900.000 de euro:

tourism logo romania

Ai ce-i face ? Atenţie acum, toată lumea în cor: "n-ai ce-i face !!!" Bine.

Sau poate ne-ar interesa o recapitulare:

1995 - "Eterna şi Fascinanta Românie" - a costat statul şase milioane de euro şi s-a soldat cu un scandal care a depăşit graniţele ţării.
2001 - "Fabricat în România" - care certifica din punctul de vedere al calităţii produsele româneşti. A dat faliment în 2005, nu s-a dat publicităţii nivelul cheltuielilor
2004 - "România mereu surprinzătoare" iniţiată de Ministerul Turismului a costat 1,7 milioane de dolari. A fost criticată de Organizaţia Mondială a Turismului, care a arătat că dezavantajează România.
2006 - "Fabulospirit", anunţat la finele anului 2006, ar fi trebuit să spele imaginea României în ţările UE în special. Ministerul de Externe a anunţat atunci că o astfel de campanie ar fi necesitat costuri de 2-3 milioane de euro, din care au fost plătiţi peste 100.000 de euro pentru agenţia care l-a conceput.
2008 - "Hola, soy rumano", campanie de îmbunătăţire a imaginii românilor în Spania de către Agenţia pentru Strategii Guvernamentale. A costat bugetul 3,4 milioane de euro şi a fost implementată de Saatchi&Saatchi.
2008 - "România. Piacere di conoscerti" - 4,2 milioane de euro, implementată de agenţia italiană Playteam în Peninsulă. Nu au fost date publicităţii rezultatele acestor două campanii.
2009 - "România - Land of choice". Realizarea spotului nu a fost susţinută financiar de MT, potrivit instituţiei; ministerul a plătit însă lansarea campaniei la Paris care a costat aproximativ 66.000 de euro. Ulterior au fost atribuite două contracte de promovare a ofertei turistice autohtone pe CNN şi Eurosport, în valoare totală de 1.344.500 de euro (fără TVA) pentru difuzarea unui număr de clipuri publicitare pînă în decembrie 2009.
2010 -  "Explore the carpathian garden" - 890.000 de euro a aprobat ministresa Udrea, chipurile din banii de la UE, pînă în acest moment.

Va urma, probabil, nu trageţi linie încă.

9 comentarii:

Mihai spunea...

"Foaie verde de dai, n-ai,
Ia nu da, sa vezi cum ai! :)

La scurt timp(2luni aprox) dupa incheierea campaniei "Romania piacere di conoscerti", a avut loc cazul "Caffarella"(Racz si Layos), in urma caruia am (re)simtit din plin efectele campaniei de "impletit sarmale" in "casa taraneasca" ...voiajera! :):) " E io pago" :)

Dutu Mihai spunea...

Să vă fie ruşine băi. Unde vă e spiritul rrumânesc? România avea nevoie de aşa ceva, dar există cârcotaşi ca voi care nu au altceva de făcut decât să comenteze aceste măsuri menite să promoveze minunanta şi fascinanta noastră ţară. Eu mi-s mândru că sunt rrumân şi sunt foarte, foarte bucuros că tanti Nuţi a găsit un logo atât de minunat. Până la urmă nici nu costă atât de mult. :D

Anonim spunea...

dar de ce au dat atitia bani? nu l-au luat de pe eticheta de la oranjada?

Marius spunea...

Da, dar numai pentru ca tara noastra e atit de fanta-stica...iar nuti udrea e acuma pe bune miezu' din fanta :)))

Mihai spunea...

Bine ati venit in Clubul dujmanilor ..."democratiei"!

Alina Harja spunea...

Mda. Este doar un nou capitol din ciclul "cum sa usurezi statul de ceva bani fara sa te agate DNA-ul".
Marius, tu stii probabil mai bine decat mine care sunt consturile reale ale unui astfel de "proiect publicitar".
Cat priveste "Romania. Piacere di conoscerti" nu cred ca realizarea spoturilor a costat mai mult de 10.000 de Euro (deja este exagerat dar sa-i credem). Iar pe spatiile publicitare nu cred ca au platit mai mult de 500.000 de Euro. Dar, se apropia campania electorala, era nevoie de multe parale.
Urmatorul ministru va veni cu un alt proiect, la fel de falimentar si asa mai departe.

Marius spunea...

Practica parandărătului multiplu care este: 1) România dă bani la Europa - dar Europa trebe să dea şi ea ceva înapoi sub formă de programe 2) Europa dă bani înapoi - dar treaba trebe musai făcută de companiile lor 3) Bucureştiul dă bani la firmele alea - dar ăia trebe să cotizeze înapoi la Bucureşti.

Acuma, pentru că toată treaba este incurabilă şi aşa va rămâne în veci, aş propune practica parandărătului moral, prin adăugarea pasului 3b) Bucureştiul dă bani la firmele alea - iar ăia să cotizeze înapoi la Bucureşti plus sub-contractarea lucrărilor cu agenţii româneşti.

Aşa guvernu' parcă şi-ar mai spăla obrazul oleacă, iar pentru băieţii deştepţi ar fi loc de-o şpăguliţă şi de la români :)

Dutu Mihai spunea...

Dar ai idee de ce practica asta se aplică fix şi doar în cazul României? Că n-am auzit de asemenea scandal în care să fie implicată Franţa, Italia sau Spania. S-au pus occidentalii pe noi? :D

Marius spunea...

Că la noi nu sunt maniere, monşer, şi discreţie. Că n-avem nevoie, ne putem pisa in capul poporului fara consecinte.
De altfel, si la ei mai rasufla citeodata. Ia uite: http://www.bloombiz.ro/finante/topul-celor-mai-spectaculoase-fraude-cu-fonduri-europene

Trimiteți un comentariu

ARHIVA GRAPHEINA

TOP 5 POSTĂRI POPULARE

BLOGGERI ROMÂNI ÎN ITALIA

CINE ? CE ? UNDE ? CÂND ? CUM ?

PUBLICITATE