luni, 26 iulie 2010

Să facem atenţie !

Deci consulatul are sait, da ? Şi anume, consulatu' din Milano - care sait zice că cică să lăsăm spaţiu între cele două nume, dar numai dacă avem două nume. Auzi bă, Vasilache ? Dacă ai decît un nume nu cumva să scrii Vasi Lache, cu spaţiu. Şi fă atenţia mai mare, că nu-ţi cade mîna.

Acu' ce să zicem ? Nu oricine poate să facă atenţie. Doamna de la ghişeu ne-a zis reţeta ei rotaliană secretă: deci se ia o bucată de fateatenzione da' mai mărişoară aşa peste care se aruncă doi neuroni rumeniţi bine - mare grijă să nu-i ardeţi că alţii n-aveţi de unde lua - se amestecă totul şi se dă la tradus. După jumătate de oră iese un faceţiatenţie de toată frumuseţea care se rupe în două, cu mâna. Şi gata, am făcut atenţie.

Noi am vrut totuşi să aflăm şi reţeta oficială, de la sursă, şi am zis că să trimitem o întrebare. Pe sait, că consulatu' are sait - şi secolul e douăzeci (ce dacă e două'ş'unu, mai închidem un ochi, poate că au fost şi bolnavi cînd erau mai mici). Şi pe sait consulatu' ne zice, la secţiunea de întrebări frecvente, că cum se trimite o întrebare. Iaca cum - deci nu mai aştepta ca fraieru' că nu apare nimica, da ? Prin urmare propunem ca consulatu' să bage şi întrebarea noastră - adică că cum se face atenţia, şi anume cum se face ea mare - tot la secţiunea de întrebări frecvente, dar să bage şi răspunsul. Să şi-l bage în cur. Cine este pentru ?

3 comentarii:

Pentru....patrie spunea...

Cum s-ar spune; Cine-i pentru sa ridice mina, cine-i contra sa...se abtina! :)

Dutu Mihai spunea...

haide mă şi tu! de când e limba rrumână condiţia existenţială a unor instituţii dedicate comunităţii? auzi tu la el, ce pretenţii. băi, stai în Italia de o mie 5 sute de ani şi n-ai învăţat rotaliana şi logica (în izmene) care rezultă din ea? ruşinică. :D

Marius spunea...

Ba eu am învăţat rotaliana, da' nu mă aşteptam ca consulatu' să aibă (abbia, aibe, aivă - choose one) sait în rotaliană. Daţ' dracului frate.

Acu' pe bune: prea mişto cuvîntu' ăsta totuşi, rotaliană, te duci cu gîndu' la Rotary, la coduri secrete, chestii. Aş propune mai bine "italână" sau "italâneşte" - ă ?

Trimiteți un comentariu

ARHIVA GRAPHEINA

TOP 5 POSTĂRI POPULARE

BLOGGERI ROMÂNI ÎN ITALIA

CINE ? CE ? UNDE ? CÂND ? CUM ?

PUBLICITATE