luni, 19 ianuarie 2009

Vieru şi-a prezis moartea

Legământ

Lui Mihai Eminescu

Ştiu, cândva, la miez de noapte*
Ori la răsărit de soare,
Stinge-mi-s-or ochii mie
Tot deasupra cărţii Sale.**

Am s-ajung atunce, poate
La mijlocul ei aproape;
Ci să nu închideţi cartea
Ca pe recile-mi pleoape.

S-o lăsaţi aşa, deschisă
Ca baiatul meu, or fata
Să citească mai departe
Ce n-a dovedit nici tata.

Iar de n-au s-auză dânşii
Al străvechii slove bucium
Aşezaţi-mi-o ca pernă
Cu toţii codrii ei în zbucium.

----------------------------------------------

***Poetul basarabean naţional Grigore Vieru a murit la spitalul de urgenţă din Chişinău, la ora 1.30. Pe 14 februarie urma să împlinească 74 de ani. Inima lui nu a mai rezistat, ca urmare a unor probleme cardiace mai vechi şi a rănilor grave din zona toracelui suferite în accidentul de maşină din noaptea de 15 spre 16 ianuarie. Grigore Vieru se întorcea de la o ceremonie pentru omagierea lui Mihai Eminescu. În apropierea localităţii Dânceni automobilul în care se afla poetul a fost implicat într-un grav accident rutier, izbindu-se violent de stâlpul unui panou publicitar, la numai câţiva kilometri de Chişinău.

----------------------------------------------

Vieru a murit "la miez de noapte ori la răsărit de soare" - adică la 1.30 în noaptea care venea după ziua lui Eminescu - "deasupra cărţii Sale". Cutremurătoare premoniţie.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

ARHIVA GRAPHEINA

TOP 5 POSTĂRI POPULARE

BLOGGERI ROMÂNI ÎN ITALIA

CINE ? CE ? UNDE ? CÂND ? CUM ?

PUBLICITATE