joi, 17 aprilie 2008

Opt milioane de euro pentru imaginea României

Agenţia de Strategii Guvernamentale (ASG) a demarat procedurile pentru organizarea unei campanii de comunicare menite să îmbunătăţească percepţia comunităţii de români şi a ţării noastre în Italia şi Spania. Se preconizează că acest proiect se va desfăşura pe o perioadă de opt luni.
La începutul acestei luni, ASG a lansat „un anunţ de participare" pentru selectarea unor agenţii de comunicare (publicitate, PR), interesate de realizarea a două campanii independente în Italia şi în Spania. Sub numele „Români în Europa", programul urmăreşte reabilitarea imaginii României şi românilor aflaţi în Spania şi Italia. Potrivit documentului oficializat de ASG, valoarea totală estimată a proiectului este de 30.336.000 de lei (fără TVA), adică aproximativ 8,1 milioane de euro. Durata campaniilor va fi de opt luni, din momentul atribuirii contractului. (puteti citi tot articolul aici )

-------------------------------------------------------------------------

Prin anii saptezeci Ceausescu isi trimitea cateodata securistii sa racoleze editori straini care sa scrie de bine despre Romania. Cu bani. Chestia asta nu prea stim exact cum se chema pe atunci. Astazi i s-ar fi spus branding de tara.

Aceeasi Marie cu alta palarie, am zice. Palaria Mariei din zilele noastre va fi confectionata tot cu ajutorul unui palarier strain, banuim... dar nu asta e chestia, deocamdata. Chestia e urmatoarea: una e sa spui "Spalati cu Dero, acum in noul ambalaj !" si sa speri ca gospodinele or sa puna botu' - ca oricum nu prea au de ales - si cu totul altceva e sa declari - si inca pe fata - "Romania: de maine intr-un nou ambalaj !" - mai ales cand nici nu te-ai apucat inca de el.

'Aideti mai tovarasi, ce dracu' ? Parca Occidentu' nu stie / ca in cutie / va gasi aceeasi porcarie... ? Un pic de discretie n-ar fi stricat deloc - pe timpu' lu' Odiosu' facea minuni...

Asta e una la mana.

A doua, ne intrebam: ce dracu' or avea de castigat grangurii din asta ? ca la o afacere de "numai" opt milioane de euro si la cata lume e bagata in proiectul asta comisioanele ar iesi cam mici, totusi. Sa fi ramas foamea tot asa de mare ca pe timpuri?

A treia ar fi ca mai degraba vinzi un sac de grau curat decat unu' mizerabil, amestecat cu neghina si cu ragalii (cum ar spune bunicu' saracu' dac-ar mai trai). Pai tocmai asta vrem sa facem ! ar putea sari cu gura domnii ministri: sa spalam marfa !

Nu, nene, degeaba... Voi vreti sa spalati ambalajul, nu marfa ! Nu asta am vrut sa zicem cand am zis de sacul de grau curat. Am vrut sa zicem ca (read my lips) :

O mie de romani vrednici de "afara" pot face o imagine muuult mai buna decat orice agentie, strategie sau politichie.

Cum, intrebati ? Pai, ia dati-le cate opt mii de euro la fiecare sa vedeti ce se intampla. Bursa, credit nerambursabil, premiu de stat - nu conteaza cum se cheama. Dati-le sa-si faca treaba. Ce treaba ? Cum ce treaba ? Sa scrie, sa compuna, sa picteze, sa sculpteze, sa filmeze, sa faca afaceri pe internet, sa vanda artizanat, sa faca branza in scoarta, sa cante la fluier si sa apara la Maurizio Costanzo Show... mai zic? Caz rarissim: imaginea ar fi si adevarata (pentru cine nu cunoaste sensul cuvantului: ar corespunde intrutotul realitatii).

Un batalion de asalt de o mie de oameni de succes promovand Romania - o fi avand vreo sansa sa dea rezultate, ce ziceti?

-------------------------------------------------------------------------

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

ARHIVA GRAPHEINA

TOP 5 POSTĂRI POPULARE

BLOGGERI ROMÂNI ÎN ITALIA

CINE ? CE ? UNDE ? CÂND ? CUM ?

PUBLICITATE