luni, 6 octombrie 2008

Romania: piacere di conoscerti (?)

Guvernul de la Bucureşti cheltuie 7,6 milioane euro pe imaginea românilor din Italia şi Spania. Agenţia pentru Strategii Guvernamentale a atribuit două contracte firmelor Playteam (pentru Italia) şi Saatchi&Saatchi (pentru Spania) pentru realizarea campaniei de informare "Români în Europa". În curând vom vedea filme cu români de succes, iar italienii şi spaniolii sunt aşteptaţi să-şi schimbe percepţia.

În Italia campania care a costat 4,1 milioane de euro a fost lansată pe 24 septembrie. Primul pas: un documentar intitulat "Romania, piacere di conoscerti", care prezintă poveştile de succes ale unor români emigraţi în Italia. Campania se desfăşoară până în decembrie şi are ca ţintă prezentarea unei imagini pozitive a românilor din Italia, diferită de cea formată deja în mentalul colectiv, conform căreia românii ar fi nişte infractori. (articolul complet în Gazeta Românească)

Tot Gazeta ne mai zice că: "după lansarea documentarului, o serie de manifestări în piaţă se vor derula în Roma, Milano şi Torino. Expoziţii de fotografii, teatru de păpuşi, distracţii pentru copii, demonstraţii, meşteşuguri, dansuri populare, proiecţii de filme sunt doar câteva dintre activităţile pregătite. O casă românească mobilă, intitulată Casa România, deschisă publicului larg, se va deplasa prin Milano şi Roma pentru a arăta italienilor diversele particularităţi ale culturii române."

Ce nu ne zice Gazeta: manifestările respective fac parte din altă acţiune ("Piazza di Romania" - lansată de Ministerul Afacerilor Externe, în cooperare cu Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale) care se desfăşoară sub sloganul "Romania: un mondo da scoprire". Această campanie se plăteşte separat: 350 000 euro (după alte surse 450 000, după altele 600 000... mă rog, ceaţă totală - ca la români).

În paralel, guvernul italian desfăşoară o campanie de comunicare cu tema: integrarea persoanelor imigrate. Televiziune, radio, presă, afişe, turnee - tot tacâmul. Durează nouă luni, de trei ori mai mult decât campania guvernului românesc.

Costul ? Un milion jumate. Aproape de trei ori mai ieftin.

Ajunşi în acest punct îmi devine imposibil să nu exclam filozofic în cel mai pur stil românesc:

-- Bă, sărăciilor de italieni, nehaliţilor, v-aţi dus la vale rău de tot, bă ! Să cumpăraţi voi de trei ori mai multă marfă - şi cu 60% reducere de preţ ?

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

ARHIVA GRAPHEINA

TOP 5 POSTĂRI POPULARE

BLOGGERI ROMÂNI ÎN ITALIA

CINE ? CE ? UNDE ? CÂND ? CUM ?

PUBLICITATE